fredag 10 februari 2017

jag ser ljuset toddelitropp.

det är fredag och jag känner livet i mig,
det bubblar och spritter och drar lite åt alla håll, och det är tråkigheter och roligheter om vartannat men ändå lite lättare och ljusare än för några dagar sen
och tanten i mig trallar och sjunger för fullan hals,
att det beror på ljuset.
Ljuset mina vänner, och att snart snart snart hinner jag med solnedgången när jag åker hem från jobbet och snart kan jag gå hem, och snart kan jag rida på kvällen och snart händer precis allt,
vänta du bara ska du få se.
 
det har blivit så starkt det där ljusberoendet.
sen vi flyttade till ön.
för det är mycket ljusare mycket längre här.
sommar in i oktober kan du tro.
men sen smäller det bara till och så blir det så in i helsike svart.
en nyans av svart du inte visste fanns.
i november och december har en i alla fall julen.
julegran och juleljus
i varje hem och varje hus.
men i januari och februari.
då blir det rumpnissesvart.
 
men nu börjar det lätta...
 
trevlig helg alles!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar