torsdag 23 februari 2017

går mina celler omlott?

jag fortsätter att krama mig själv varje morgon och ibland om jag får feeling så får jag en kram på kvällen också. 
en kram och en snäll tanke minst.
jag vill liksom pränta in det nu så att det blir en vana, 
för det kan aldrig vara nåt dåligt tänker jag och 
faktum är att jag behöver bra grejer nu. 

det känns på alla möjliga sätt, 
men mer bra än dåligt egentligen så jag fortsätter.
jag är också väldigt nära till böl* just nu, och ganska hudlös överlag.
de säger ju att människan förnyas i sina celler var sjunde år, 
och jag tänker att jag är mitt i en sån förändring nu…
fast då blir jag lite mer fundersam ändå.
tänk om cellerna längst ner i kroppen liksom börjar förändras mycket tidigare, 
kanske flera månader innan…
och så kanske magcellerna förändras och hjärnan sist 
eller först vilket som.
hur blir det då, tänker jag… går dom omlott ?
egentligen borde det väl vara säkrast att de gör det, 
så att en inte bara vaknar upp som helt ny och väldigt förvirrad?
och om de inte överlappar varann utan allt bara sker kanske i sömnen eller över en kopp kaffe
då skulle jag vilja veta mer exakt när
så att en kunde vara med och påverka mycket lite

i framtiden. 
då vet vi.



*sörmländskt ord för gråt

2 kommentarer:

  1. Ja du, jag tänker dom så att det alltid är något som förnyas så det pågår hela tiden. Så absolut omlott! När det gäller hudlösheten så tänker jag att set är våren när det gäller mig själv. Kanske för dig också? Stor kram

    SvaraRadera