fredagen den 11:e januari 2013

Fredagsmus

Ikväll ska vi ha fredagsmus ropar treåringen och pappan hummar förnöjt bakom skägget. Jag lyssnar på plura och vill bli skönt söderdreggig och full för kärlekens skull....
Det är något speciellt med den där fredagen iallafall, visst är det väl?
Nu väntar jobbet i några timmar och jag har gröna strumpbyxor på mig och sidenband i midjan så det kommer att gå bra alldeles säkert men jag tror bestämt att jag behöver röda läppar oxå.
I helgen önskar jag fred på jorden,  vin med dunderbullen, god mat, glada barn och årets första löprunda.
Men först, en härlig fredagsmus!
Vad önskar ni?

10 kommentarer:

  1. Det ska bli fredagsmus här med! Enligt treåringen mus med film, sips och kanske glass när alla kommit hem från föris/skola. Vi får väl se.

    Själv önskar jag mig nån slags sovmorgon, lite vin och om det fortsätter snöa en stunds längdskidor!

    Fin helg på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas så att du fick det du önskade. Och massor av sips såklart :)

      Radera
  2. Jag önskar mig en lugn och fridfull helg. Känns som det har varit lite intensivt ett tag, så sambon o jag tänker nog mest hänga i soffan. Och så ska jag till stallet, förstås och yngste sonen och hans flickvän ska tillbringa helgen hos oss. Det blir fin-fint:)
    Trevlig helg till dig med fredagsmus och allt!
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en ypperlig helgplan... Hoppas den blev ännu bättre än du önskade dig....

      Radera
  3. Fredagsmus blir det i form av after work med svåger, svägerska och mannen. En ovanlig fredag alltså!
    Har du sett mitt mail om boken. Vore kul med lite input från din synvinkel!
    Trevlig helg, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram fining. Låter som en himla bra fredsplan.. .jag menar fredagsplan men det kan nog funka i krig oxå :)

      Radera
  4. Jag önskar så att jag får lite tid vid symaskinen den här helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hoppas så att du fick det!!! Kram

      Radera