fredagen den 28:e december 2012

Vi åker hit vi åker dit vi åker runt en liten bit.

Det firas jul både högt och lågt och vi har det bra. Insikter kommer till mig titt som tätt och allt känns så självklart och rätt på håll. Nu vet jag liksom. Glödlampan är tänd. Ingen skugga, vägen är fri.
Julen på ön firades med en tonåring och fem barn mellan 3 och 7 och plötsligt är jag beroende och nu måste jag bara köpa wii eller xbox rakt av för fatta vilken motion man får av dansprogrammen.....på riktigt, vi snackar förbränning på det roligaste sättet.
Det är så det måste bli jojomensan minsann hallelulja.
Efter ön landade vi hemma i femton timmars upp-packning, tvätt och torktumling och sen swisch in i bilen mot de sörmlänska skogarna och det knyter sig i magen ibland och svindlar lite men samtidigt så vill vi ju det här det vill vi faktiskt och det finns tid att andas bara man inte glömmer bort sig.
på väg mot den andra julen utan min mamma och antingen går det fint eller så gör det inte det men jag hoppas som vanligt att hon är med oss på sitt egna lilla vis för egentligen är inget annat möjligt nej så säger vi bestämt.
God fortsättning till er alla och det tål att upprepas men jag kan verkligen inte svara på era kommentarer för nåt är fel på funktionen men vet ni att jag läser det ni skriver det gör jag alltid och minst två.
Bara så att ni vet.
Skepp o hoj man överbord.

2 kommentarer:

  1. Har firat min 6:e jul utan mamma, och man överlever. Faktiskt gör man det fast hon fattas en så det gör ont. Hoppas du fick ett fint julfirande i Sörmland.

    SvaraRadera
  2. Wii säger du. Är det det som är grejen alltså?

    SvaraRadera